Și aceste păcate nu se pot ierta niciodată.

Pot să te iert
pentru răutatea ta gratuită ce nu vrei sa ți-o schimbi nicicum, ce ades o îmbraci ca o haină de ploaie, așa dupa cum te-am iertat deja de răutatea cea involuntară pentru că te-am iubit în tăcere și am uitat deja totul. Pentru că te-am iubit.
Pot să te iert, deși e mai greu, pentru blândețea și bunătatea ta ce ma inconjoară zi de zi și simt ades mă sugrumă; ca un laț în mâna păsărarului, ca într-o colivie mult prea strâmtă pentru mine, pot sa te iert pentru ca-mi dau seama ca-s rău. Deosebit de rău și n-am pace.
As putea
să mă iert si pe mine pentru că ți-am copiat răutatea când nu am avut de ales. Am luat și eu ce aveai în galantar.
M-am iertat și pe mine cand de atâtea ori am fost rău și tu, de nătâng ce ești m-ai copiat fidel ca la ora de mate. Te iert.
Pot intelege și prin urmare pot ierta tristețea ta cea mare văzând că ești mai rău decât mine. Ori mai bun, si ti-e milă și plângi.

Însă n-am sa-ti pot ierta niciodată zâmbetul satisfăcut si bucuria de mă vedea greșind. Dacă ai fi tăcut, ori dacă măcar ai fi intors capul intr-o parte cel puțin pentru o clipită te-aș fi înteles. Dar tu ai râs și ai privit atent sorbind cu nesaț fiecare picătură de venin.
Da, ai ras, pentru ca te-am văzut bucurându-te.

Și aceste păcate nu se pot ierta niciodată.

Lasă un răspuns

