…doar cu iubirea.

Fiind o moda deja prin lumea bună, virtuțile și tot ce era mai frumos pe lume au fost invitate ca să participe la o petrecere și o consfătuire pe teme importante. Fără să se facă mult caz de proveniența lor ierarhica, fiecare dintre ele și-a luat locul cuvenit, de parcă l-ar fi știut dinainte, așa că a coincis cu locul pregatit. Nimic mai bine.

Bineînteles că in capul mesei era Dragostea. Într-o cămașa alba, cu fruntea senină îi numără pe cei prezenți și văzând că sunt toți a dat asigurari că nu e o competiție, că nu a venit nimeni să facă paradă ci a chemat pe toți ca să se consulte pentru a schimba în bine fața omenirii.

Se vorbea de razboaie, de foamete, de răutatea oamenilor așa ca au avut multă, multă treabă.

Problemele erau multe si complicate asa ca s-au pus la masă sa mănânce și la fel ca la toate petrecerile au încercat și vinul însa fiecare după puteri. Nici o picătură mai mult. Doar erau virtuți, nu???
Întelepciunea vorbea puțin și la obiect, Știința răspundea cu promptitudine si foarte exact, Credința vorbea cu multă convingere despre ceea ce ar trebui făcut.

-Sa lasăm timp tuturor, zise Dragostea după un timp.

-Bine spus, incuviință Înțelepciunea.

-Să vorbească și ceilalți, spuse Evlavia; poate au soluții mai bune.

Adevărul luă și el o poziție ascultătoare, Bunătatea privea cu întelegere către cei din cealaltă parte a mesei de unde se presupunea că sunt toate celelalte virtuți nesfinte.

-Vă mulțumesc, spuse melodios Muzica. Am vrea și noi sa creăm o lume mai bună, insă vedeti voi, nu avem înțelepciunea voastră. Nici credință că am putea reusi.

-Nici pacea, continuă Poezia. Mie, recunosc, imi cam lipsește pacea spuse ea privind parcă vinovată înspre Pace. Am multe neliniști.

-Am încercat și eu de unul singur, zice Dansul. Dar fara Evlavie, Bucurie si Iubire, oamenii nu mă mai apreciază la adevărata valoare. Puse capul in jos parcă rușinat de experiențele lui nedorite.

-Trebuie să ne unim, zise Pictura frecându-și degetele murdare de vopsea privind cu complicitate la Sculptura, ce ea murdara și ea însă de praf și iși ținea mâinile crăpate in poală ca sa le ascundă pentru a nu devia atenția celorlalți.

-Ce putem face? ceva poate fi facut…-ar fi bine sa continuăm și să ne îndeaptăm din mers, spuse Perseverența ce era chiar lângă Pasiune.

-Ușurel, ușurel în timp se rezolvă totul, zice Rabdarea si Îngaduința. Să ne ajutăm unul pe altul atunci când cade.

-Nu-i de-ajuns, zise Rațiunea. Am mai incercat asta.

-Atunci? întrebă Speranța. Ceva trebuie sa existe!?! Vreo cale de urmat…

Doar suntem atâtea virtuți aici!!!
-Poate că cel mai bine ar fi ca să stabilim exact ceea ce poate fiecare, de cine depindem si de cine nu! …medită Întelepciunea. 
Cu mici murmure aprobară toți.

-Eu, continuă ea, mă pot lipsi de Poezie. Aș putea colabora bine cu Literatura. Tu ești cam flușturatică, in tine nu prea se poate pune bază. Azi esti tristă, mâine veselă…

-Însa nu te supăra, Pasiunea vorbește necontenit de tine, continuă.
Răbdarea conveni că poate merge cu Pictura si Scluptura însă cu unele obiecții, Bucuria cu Dansul, Înfrânarea cu Dărnicia, Frumusețea cu Muzica și așa mai departe.

La urmă, dintre toți au rămas doar două virtuți neîmperechiate: Dragostea si Imaginația.

Dragostea era sublima virtute, cu ea s-ar fi potrivit cu oricine…

Asa că de ea nici nu mai fi vorba.

-Tu ce știi sa faci?au intrebat virtuțile in cor Imaginația ce avea mintea în altă parte. Imaginația se gândea departe ca și cum nu ar fi fost prezentă, parcă era din alta lume.

Trecură clipe bune de visare până când ochii imaginației au întâlnit privirile întrebătoare ale celorlalți. 
-Eu, as putea lua locul tuturor dintre voi cu excepția iubirii.

În plus , dacă toți fără excepție ați muri peste noapte eu aș putea face toate lucrurile pe care le-ti face voi. Iar pe voi v-aș readuce la viața. Doar cu iubirea

5 gânduri despre &8222;…doar cu iubirea.&8221;

  1. fotostefani zice:

    Valisor, foarte frumos! Fotostefani isi aminteste de o anume parabola plina de virtuti, dar aici crede ca ai redat-o tu mai asa, intr-o maniera personala. Imaginatia, pasiunea, Poezia, Literatura… astea-s virtuti? Fotostefani e foarte virtuoasa. Macar de ar fi judecata dupa aceasta lista de virtuti!

  2. fotostefani zice:

    Fotostef e multumita cu o astfel de ”greseala”. Virtutile se formeaza in sufletul omului si expresia lor numai de bine poate fi. Toate abstractiunile prin noi devin virtute, sau pot deveni viciu, de noi depinde, in mare masura.

    • De-atunci mi-a părut rău de mii de ori pentru vorbele spuse de mine, dar cum n-am putut să-mi cer iertare față de tine, a trebuit să mă iert singur. Iartă-te și tu, nu merit efortul supărării tale, în lume sunt lucruri mult prea dureroase față de care, din păcate, nu putem întoarce fața. Un gând bun.

Lasă un răspuns

