Chiar dacă am împodobi cuvintele

Chiar dacă am împodobi cuvintele noastre cu diactrice și semne de punctuație;
Chiar dacă am scrie puțin și cu har incât vorbele noastre să aibă o rezonanță in sufletul celuilalt;
Ori de am vorbi mult si cu tâlc incât vorbele sa farmece intelectul celorlați;
Chiar daca vorbele ar fi o expresie a extremelor, fie de atâta bucurie, fie de intristare astfel captând atenția
Chiar daca vorbele noastre ar fi cuminți și raționale nestârnind vâlvă mare;
Ori mari de-o șchioapă pe ecranul celuilat in speranța de a fi citit;
Cuvintele noastre vor continua să fie nule. Fără vlagă.
Căci Cunoașterea a început înaintea cuvintelor, pe timpul in care vorbele nu existaseră.
La inceput nici nu a fost nevoie de cuvinte. Nici de timp.
Apoi, dupa cădere a fost nevoie ca oamenii sa se impreuneze pentru a se cunoaște unul pe celălat. Probabil, pentru ca nu era îndeajunsă cunoașterea au început să isi scrie gândurile. Domnul a scris El Însuși cu degetul Lui tablele legii. Așa au trecut ani și din cand in cand Domnul îndemna pe câte vreun prooroc:”Scrie!”
Scrisul de mâna a devenit ca o carte de vizită, aranjarea in pagină, pauzele dintre cuvinte, mărimea literelor,forma și frumusețea lor. Până și ceea ce ai tăiat înseamnă ceva pentru acel atent de a vedea ceea ce e dincolo de fonturi.
Cred că dacă scrisul de mână ar fi teatrul, atunci scrisul automatizat ar fi filmul.
Filmul este cosmetizat, arata sec pentru că are aceeasi fața, simbolismul trece de la naturalitatea personajului la simbolismul intrinsec al ideii.
Eu nu scriu pentru like-uri. Cu atât mai puțin pentru share. Nu scriu pentru a fi citit. Eu scriu pentru fiul meu, chiar dacă el nu știe incă sa citească. Scriu pentru mine, scriu pentru limba română. Scriu pentru ca scrisul e expresia gandirii. Corect ar fi : scriu, deci gandesc. Însa nu vom putea fi inteleși pe deplin decat cu inima.
În final, teatrul este cea mai frumoasă artă. Mai mult, opera; pentru ca include și muzica.
Ati observat ca in filme criminalii cei mai feroce adora opera?
Nimic nu e mai important decât poezia.

2 gânduri despre &8222;Chiar dacă am împodobi cuvintele&8221;

Lasă un răspuns

