Cu pianul prin sat

Prin natura lucrului ce il fac umblu mult si cunosc persoane diverse: interesante, banale ori chiar respingatoare. Insa trebuie sa zambesc. E musai. Porunca.
Am intalnit zilele trecute un tanar de 16-17 ani si el strain ca si mine insa de alta nationalitate. Statea in pat tolanit intr-o pozitie destul de necuvenita pentru un tanar in fata mamei sale. Fata supta, obrajii innegriti parca de fumul de tutun ce se potrivea leit la culoare, fruntea si tamplele cu acnee tipice varstei. Uscativ. Cand vorbea parca latra. Fara nici un pathos, onduire a cuvintelor, schimbare de ton ori pauza de efect. Parca latra scurt.
Ochii. Ochii atintiti, furati, nevisatori, hipnotizati. Se uitau la un film. Un alt film, acelasi film, cu rasete pe banda ori de groaza. Un film niciodata documentar.
-Eu in locul tau m-as pune sa citesc ceva, zic
-Nu-i place sa citeasca, raspunde mama lui acuzatoare si aparatoare in acelsi timp. Mama tanara, plina de forta, nu pierduta cu firea ori deznadajduita gandindu-se la viitorul copilului ei. Calma si constatatoare. Parca de luat la palme.
Tatal , si el pe aproape se uita si el la televizor cu aceeasi privire de gheata.
„Eu as citi ceva…”as fi vrut sa mai zic insa n-am cui.

In capul meu canta ades un pian, iubirea mea neimplinita. Da, o alta iubire neimplinita. Canta un pian exact cuvintele ce as vrea sa le zic. Niciodata pianul meu nu canta fals, nu i se rup corzi. Canta cand de bucurie, cand de deznadejde, furtunos ori duios. Intotdeauna cu imaginatie. Cu ochii inchisi ori uitandu-ma cu privirea oamenilor. Ori inapoia ochilor, in spatele retinei.

As fi vrut sa studiez pianul sa pot pune in pe hartie tot ce imi canta in suflet. Cu candoare. Cu imaginatie.

Lasă un răspuns

